Analyse

How to be

 ප්‍රඥාවන්ත ආදරණීය සහ බලසම්පන්න පුද්ගලයෙකු වන්නේ කෙසේද

භාවනානුයෝගී පුද්ගලයෙක්



මෙම පිටුවෙන් මම ඔබට පෙන්වන්නට යන්නේ ප්‍රඥාවන්ත, ආදරණීය සහ බලවත් පුද්ගලයෙක් වන්නේ කෙසේද යන්නයි. මෙම මග පෙන්වීම ඔබව වෙනත් මානයකට ගෙන යයි. මේ සෑම වචනයකම ලෝකය භාවිතා කරන අර්ථයට වඩා වෙනස් අර්ථයක් ඇත. ඔබ මෙම මාර්ගය නිවැරදිව අනුගමනය කරන්නේ නම්, ඔබ වෙනත් මානයක් තුල ප්‍රඥාවන්ත, ආදරණීය සහ බලවත් පුද්ගලයෙකු වනු ඇත.





අනෙක් මානය


මෙහිදී මම ප්‍රධාන මානයන් දෙකක් ගැන කතා කරමි. එය 2D හෝ 3D හෝ ඊට වැඩි දෙයක් ගැන නොවේ. ජීවිතයේ ප්‍රධාන පැති දෙකක් තිබේ. ද්‍රව්‍ය සහ ද්‍රව්‍ය නොවන හෝ දෘශ්‍ය සහ අදෘශ්‍යමාන යනුවෙනි. ද්‍රව්‍යමය ලෝකයේ මිනිසුන් අනුගමනය කරන යම් වටිනාකම් තිබේ. ද්‍රව්‍යමය ලෝකයේ පළමුව මුදල්, පසුව බලය, කීර්තිය පැමිණේ..එම අගයන් සඳහා නොනවතින ධාවනයක්, තරඟයක් ඇත. එබැවින් එය 'ද්‍රව්‍යමය ලෝකයට නැඹුරු ' යැයි හැඳින්විය හැක. මෙම නොනවතින ධාවනය/තරඟය අතරතුර, මිනිසුන්ට වෙනත්    වටිනාකම් අහිමි වේ. ඒවා නම් ආදරය, කරුණාව, සැලකිල්ල, සංවේදනය වැනි ද්‍රව්‍යමය නොවන ඒවාය. බොහෝ මිනිසුන් ජීවත් වන්නේ භෞතික ලෝකයට නැඹුරු ජීවිතයකි. එයට ලෞකික මානය යැයි කියමු. ලෞකික මානයෙන් පිටත තවත් මානයක් පවතී. එම මානය තුළ ද්‍රව්‍ය නොවන අගයන් මුල් තැන ගනී. මෙම මානයට ඇතුළු වූ පුද්ගලයෙකු ආදරය, කරුණාව, සැලකිල්ල, සංවේදනය වැනි භෞතික නොවන වටිනාකම් අනුගමනය කරයි. මෙම මානය විශ්වීය මානය ලෙස හඳුන්වමු. ලෞකික මානයෙහි මෙන්, එම භෞතික නොවන වටිනාකම් අනුගමනය කරන විට මිනිසුන්හට කිසිවක් අහිමි නොවෙයි. මක්නිසාද යත් විශ්වීය මානය තුළ පුද්ගලයෙකුට කිසිවක් අහිමි නොවී ද්‍රව්‍යමය නොවන සහ ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම් ද ලැබෙන බැවිනි. නමුත් දිශානතිය වෙනස් ය. එබැවින් එය 'ද්‍රව්‍ය නොවන ලෝකයට නැඹුරු' ලෙස හැඳින්විය හැක. මෙම මානයන් දෙක අතර තවත් වෙනසක් ඇත. ලෞකික මානය තුළ මිනිසුන් හසුරුවනු ලබන්නේ ආශාව මගිනි. විශ්වීය මානය තුළ මිනිසුන් හසුරුවනු ලබන්නේ ප්‍රඥාව මගිනි.

ප්‍රඥාව


ප්‍රඥාව යනු කුමක්දැයි අපි විමසා බලමු. මගේ අත්දැකීම් අනුව බොහෝ මිනිසුන් සිතන්නේ දැනුම යනු ප්‍රඥාව බවයි..එහෙත් දැනුම යනු ප්‍රඥාව නොවේ. දැනුම යනු ඔබ නිශ්චිත විෂයයක් යටතේ ඉගෙන ගත් දෙයයි. දැනුම යනු මෙම ලෞකික මානයෙහි වටිනාකමකි. එසේම ඔබට ඔබේ උත්සාහයෙන් දැනුම ලබාගත හැකිය. ප්‍රඥාව යනු විශ්වීය මානයෙහි අගයකි. ඔබ දැනුම ලබා ගන්නා ආකාරයට ඔබට එය ලබා ගත නොහැක. ප්‍රඥාව ඔබ වෙත ගලා එන්නේ එය විසින්මය. කෙටියෙන් පැහැදිලි කළහොත් ප්‍රඥාව යනු විශ්ව න්‍යායන් මොනවාදැයි දැන ගැනීමයි. එසේම ප්‍රඥාව යනු විශ්වයට, මූලාශ්‍රයට සම්බන්ධ වීමේ මාර්ගයයි. ප්‍රඥාව තුළින් විශ්වය එහි පැවැත්ම හෙළි කරයි.


විශ්වය


අප මෙහි විශ්වය ගැන කතා කරන විට, එය භෞතික විශ්වය පමණක් නොවන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. විද්‍යාඥයෝ භෞතික විශ්වය ගැන කතා කරති . ඔවුන් ග්‍රහ
ලෝක, මන්දාකිණි, ග්‍රහක දෙස බලා සිටින අතර ඔවුන්ට දැකගත හැකි අලුත් දේවල් මොනවාදැයි සොයා බැලීමට උත්සාහ කරයි. නමුත් මෙහිදී අප විශ්වය වෙත අවධානය යොමු කරන්නේ ඒ ආකාරයෙන් නොවේ. මේ විශ්වයේ පෙනෙන සියලුම දේවල් පිටුපස විශාල බුද්ධියක් පවතී. බුද්ධියක් පමණක් නොව සෑම දෙයකම උල්පත එයයි. පෙනෙන සහ නොපෙනෙන සෑම දෙයකම මූලාශ්‍රය යි. මෙහිදී අපි විශ්වය ගැන අවධානය යොමු කරන්නේ ඒ ආකාරයට ය. ආදි මානවයන්ටත් මේ විශ්වයේ පැවැත්ම දැනුණත් නිවැරදි චිත්‍රය ඔවුන් දුටුවේ නැත, වෙනත් වචනවලින් කියනවා නම්, ඔවුන්ට දැනෙන දේ විශ්වයේ පැවැත්ම බව ඔවුන්ට අවබෝධ නොවී ය. මානව ඉතිහාසයේ ආරම්භයේ සිටම මිනිසා යමක් කිරීමට පුරුදුව සිටියේය. ඔවුන් පුදුම දෙයක් හෝ වෙනස් දෙයක් හෝ ඔවුන්ට තේරුම් ගත නොහැකි දෙයක් දුටුවහොත්, ඔවුන් ඒ දෙයට පුද්ගලභාවයක් ආරෝපණ්ය කලහ. පෘථිවියේ දෙවිවරුන් පහළ වූයේ එලෙසිනි. ගින්නක්, කුණාටුවක් හෝ ගිගුරුම් සහිත විශාල ගසක් හෝ පර්වතයක් හෝ යමක් ඔවුන්ට විස්මයක්, බියක්, පුදුමයක් ලබා දුන්නේ නම්, ඔවුන් එය දෙවියෙකු බවට පත් කළහ. අප කවුරුත් දන්නා පරිදි අදටත් බොහෝ දෙවිවරු සිටිති. සමහරු එක දෙවියෙක් අදහති. මෙය තරමක් දියුණු පියවරකි. එක දෙවියෙක් ගැන විශ්වාස කිරීමෙන් පෙන්නුම් කළේ බොහෝ මූලාශ්‍ර නොමැති බව මිනිසුන් තේරුම් ගත් බවයි. ඇත්තේ එක් මූලාශ්‍රයක් බව තේරුම් ගත් බවයි. එහෙත්, තමන්ට නොතේරෙන දෙයකට පෞරුෂයක් යෙදීමේ පුරුද්දෙන් මිදීමට මෙම දියුණු පියවරේදී පවා ඔවුන්ට නොහැකි විය. නමුත් ප්‍රඥාවට විවෘත වූ කෙනෙකුට මෙය විශ්වයේ පැවැත්ම මිස වෙන කිසිවක් නොවන බව පෙනෙන්නේය. විශ්වය යනු විශාල බුද්ධියකි, එය මූලාශ්‍රය (The source) වේ, එය ජීවමාන ය. නමුත් එය පුද්ගලයෙකු නොවේ. අවශ්‍ය වූ විට විශ්වය ගැන තවත් විස්තර කරන්නම්. නමුත් දැනට මා හිතනවා ඊළඟ පියවරට යාමට මෙය ප්‍රමාණවත් වේවි.

ප්‍රඥාවට විවෘත වන්නේ කෙසේද?


දැනුම ලබා ගන්නා ආකාරයට ප්‍රඥාව ලබා ගත නොහැකි බව අපි කතා කළෙමු. ප්‍රඥාව ලබා ගැනීමේ  මාර්ගය ප්‍රඥාවට විවෘත වීමයි. ඔබ දන්නවා යමක් විවෘත කිරීමට අවශ්‍ය නම්, එය දැන් වසා ඇති බව. ඔබට විවෘත කිරීමට ඇත්තේ කුමක්ද? ඔබ ඔබව විවෘත කළ යුතුය. ඔබේ මුළු පැවැත්ම -. ඔබේ ශරීරය, මනස, අධ්‍යාත්මය / ආත්මය ආදී වශයෙනි. ඔබ තවමත් ප්‍රඥාවට විවෘත නොවන්නේ නම් එයින් අදහස් වන්නේ ඔබ ප්‍රඥාවට ඔබව වසාගෙන සිටින බවයි. එහි තේරුම කුමක්ද?. පුද්ගලයා ප්‍රඥාවට තමන්ව වසා ගන්නේ කෙසේද? ඔබ වෙතට ප්‍රඥාව එය විසින් ම ගලා එන බව මම කීවෙමි. විශ්වයේ ඇති ප්‍රඥාව සහ සියලු සැපයුම් සෑම විටම පුද්ගලයෙකු වෙත ගලා යාමට සූදානම්ව තිබේ. නමුත් පුද්ගලයා වසා දැමුවහොත් හෝ පුද්ගලයා පිරී තිබේ නම්, පිරවීමට ක්‍රමයක් නොමැත. මට පෙනෙන දෙය නම් බොහෝ මිනිසුන් වසා දමා ඇති බවයි. වසා දැමීම පමණක් නොව, පුරවා සහ වසා දමා ඇත. පිරී ඇත්තේ කුමකින්ද? පුද්ගලයෙකු ප්‍රඥාවට තමාව වසන්නේ කෙසේද? ඔබ දේවල් වලින් පිරී සිටින විට ඔබ තුළට වෙනත් දෙයක් පැමිණීමට ඉඩක් නැත. එබැවින් ඔබ පිරී ඇති විට, ඔබ ස්වයංක්‍රීයව වසා දමනු ලැබේ.

මනස දූෂණය


මනස යනු පුද්ගලයෙකුගේ ප්‍රධාන පාලන ඒකකයයි. පුද්ගලයා යන්නේ කොතැනටද යන්න තීරණය කරන මනසේ හැසිරීම මගිනි. ඔබේ මනස පිරී ඇති දෙය සමඟ ඔබ එම පුද්ගලයා බවට පත් වේ. ඔබේ මනස විද්‍යාවෙන් පිරී ගිය විට ඔබ විද්‍යාවේ පුද්ගලයෙකු බවට පත් වේ. එවිට ඔබේ ජීවිතය විද්‍යාවට නැඹුරු වේ. අනෙක් සියලුම දේවල් ඔබට එතරම් වැදගත් දේවල් නොවේ. ඒ වගේ ම  ලෝකමය වටිනාකම් වලින් ඔබේ මනස පිරී ගිය විට ඔබ ලෝකයට නැඹුරු පුද්ගලයෙකු බවට පත් වේ. මෙලොව ජීවත් වීමට ලෞකික වටිනාකම් අවශ්‍යයි. ලෞකික දැනුමත් අවශ්‍යයි. මම ඔබට දෙයක් කියන්නම්. මේ ලෝකය බුද්ධිමතුන්ගෙන් පිරී ඇත, නමුත් ප්‍රඥාවන්තයින් හිඟය. මේ ලෝකය දිනෙන් දින නරක අතට හැරීමට එක හේතුවක් එයයි. මිනිස් මනසට සිදුවූයේ කුමක්දැයි බැලීමට අපි ආපසු යමු. අද මිනිස් මනස විවිධ දේවලින් පිරී ඇත. බොහෝ විට එය කුණු කූඩයක් මෙන් වන අතර එය පිරී ඇත. ප්‍රඥාවට හෝ වෙනත් දෙයකට එහි ඇතුල් විය නොහැක.

ඔලුව මත කුණු කූඩයක් සහිත පුද්ගලයෙකුගේ චිත්‍රයක්



මා ඊ ළඟට කියන්නට යන්නේ කුමක්දැයි දැන් ඔබ දන්නවා ඇති.. ඔව්, එම කුණු ඉවත් කිරීමට අවශ්‍යය ය.. ප්‍රඥාව ගලා එන්නට බලා සිටී. කුණු කූඩය හිස් කිරීමට අනුගමනය කළ යුතු පියවර කිහිපයක් තිබේ. ඔබේ මනසේ කුණු නැති වෙන්නට පුළුවන්. සමහරවිට ඔබේ මනස ඉතා වැදගත් සහ ප්‍රයෝජනවත් දේවල් වලින් පිරී තිබෙනවා වන්නට පුලුවන්. එහෙත්, ඔබ ප්‍රඥාව ලබා ගැනීමට කැමති නම්, ඔබ ඔබේ මනස සෑම දෙයකින්ම හිස් කර ගත යුතුය.
   සෑම දෙයකින්ම ඔබ හිස්විය යුතුය යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ ඔබ සතු සියලු දෙවල් ඔබ අත්හැරිය යුතු බව නොවේ. මේ හිස්කිරීම කරන්නේ කෙටි කාල සීමාවකට පමණි. එය කිරීමේ පරමාර්ථය නම් ප්‍රඥාව ඔබ වෙත ගලා ඒමට ඉඩ හැරීම, ආදරය හා ශක්තිය ඔබ වෙත ගලා ඒමට ඉඩ දීම, විශ්වයට ඔබව ප්‍රබෝධමත් කිරීමට සහ උසස් කිරීමට ඉඩ හැරීමයි. මෝටර් රථයක් යම් කාලයක් ධාවනය කිරීමෙන් පසු සේවා ස්ථානයකට ඇතුළු වන බව ඔබ දන්නවා. එහිදී වාහනය පිරිසිදු කිරීම, කොටස් ආදේශ කිරීම, තෙල් දැමීම වැනි දේ සිදු කරයි. නමුත්, මිනිසා දුවනවා පමණි. කිසි විටෙකත්  අලුත් වීමක් (Refresh) සිදු නොවේ, කිසි විටෙකත් යාවත්කාලීන (Upgrade) නොවේ. මොළය සෑම විටම ක්‍රියාත්මක වන අතර එය ඝෝෂාකාරී, අවුල් සහගත ස්ථානයක් බවට පත් වේ. මනස, අධ්‍යාත්මය / ආත්මය ගැන වුවද,  ප්‍රතිඵලය සමාන වේ. මෙම හිස් කිරීමේ පියවර හරහා යාමෙන්, පුද්ගලයෙකුට ප්‍රබෝධයක්, උත්ශ්‍රේණි (Upgrade)කිරීමක්, ප්‍රඥාව, ආදරය , ශක්තිය, සුවය සහ තවත් බොහෝ දේ ලැබේ. මා මෙය ලියන්නේ අත්දැකීමෙන්. පොතකින් ඉගෙනීමෙන් හෝ කියවීමෙන් හෝ අධ්‍යයනය කිරීමෙන් නොවේ. එබැවින් ඔබ මෙය නිවැරදිව අනුගමනය කරන්නේ නම්, ප්‍රතිඵලය සහතික කළ හැකිය. අපි පියවරෙන් පියවර යමු.

ලෝකයට වසා දැමීම


   පුද්ගලයෙකුට මෙම භෞතික ලෝකයට සබැඳි, බැඳීම් ඇත. හිස් කිරීමෙන් අප කරන්නේ එම සබැඳි විසන්ධි කිරීමයි, වසා දැමීමයි. කෙටි කාලයක් සඳහා, අපි සම්පූර්ණයෙන්ම අපව විශ්වයට පිරිනමන්නෙමු, අපව විශ්වයට විවෘත කරන්නෙමු. මෙය එක්තරා ආකාරයක භාවනාවකි. දවසේ නිහඬ කාල පරිච්ඡේදයක් සොයා ගන්න. නිර්දේශිත වේලාව අලුයම 12.00 සිට 3.00 දක්වා වේ. නමුත් ඔබ ඔබට පහසු කාලය තෝරා ගැනීමේ වරදක් නැත. මුලදී ඔබට පැය 2 ක් පමණ අවශ්‍ය වනු ඇත. භාවනා කිරීමට පෙර, ඔබ හොඳ නින්දක් ලබා ගත යුතුය, ඔබට බඩගිනි නොවිය යුතුය, නමුත් වැඩිපුර කන්න එපා. ඔබේ ජීවිතයේ වැදගත්ම පියවර සඳහා මෙම පැය 2 වෙන් කර ගන්න. මෙය ඔබගේ ජීවිතය යහපත් ලෙස වෙනස් කරනු ඇත. ඔබ පැය 2ක් වෙන් කර ගැනීමෙන් පසුව, සුවපහසු ලෙස වාඩි වීමට ස්ථානයක් සොයා ගන්න. ඔබ පද්මාසන, සුඛාසන හෝ වජ්‍රාසන වැනි යෝග ආසන කිහිපයක් දන්නේ නම් එම ඉරියව්වක වාඩි වන්න.

යෝග ආසන

   වාඩි වී සිටීමේ වැදගත්ම දෙය නම්, ඔබේ කොඳු ඇට පෙළ කෙළින් තබා ගත යුතු අතර ඔබේ හිස කෙළින් ඉදිරියට තබා ගත යුතුය. ඔබේ ශරීරය සහ මනස එකිනෙකා මත රඳා පවතී. ඔබ ඔබේ ශරීරය කෙළින් තබා ගන්නා විට, ඔබේ මනස ද එය අනුගමනය කරයි.

පළමු පියවර

   දැන් අපි පටන් ගනිමු.. මේ ලෝකයට ඇති පළමු බැඳීම ඔබේ භෞතික ඇසින් ඔබ දකින දෙයයි. දැන් ඔබ යන්නේ එම බැඳුම්කරය වසා දැමීමටයි . මෙය පහසුම පියවරයි. ඔබේ ඇස් වසා ගන්න. මුළු භාවනාවේදීම ඔබ සිටින්නේ ඇස් වසාගෙන ය.

දෙවන පියවර

   අපි ඉපදුන දා සිට මියෙන තුරුම හුස්ම ගන්නෙමු. නමුත් අපි හුස්ම ගන්නා විට  හුස්ම ගන්නා බව දැනගෙන කොපමණ වාරයක් හුස්ම ගන්නවාද?. මෙය හුස්ම ගැනීම පිළිබඳ දැනුවත්භාවයයි. ඔබ දැන් එය කිරීමටයි යන්නේ. ගැඹුරු හුස්මක් ගන්න. එය මඳ වේලාවක් තබාගෙන සෙමින් හුස්ම පිටකරන්න. ඔබ ආශ්වාස කරන අතරතුර විශ්වයේ සිට ඔබ වෙත ගලා එන ශක්තිය, සුව කිරීමේ බලය, දිව්‍යමය ආදරය ගැන දැනුවත් වන්න. ඔබ හුස්ම අල්ලාගෙන සිටින විට, ඒ සියල්ල ඔබගේ ශරීරයේ සෑම නහරයක් හරහාම ගමන් කරයි. ඔබ හුස්ම පිටකරන අතරතුර ඔබේ ශරීරයෙන්  සියලුම සෘණ ශක්තීන් ඉවත්වීම ගැන දැනුවත් වන්න. මෙයද එක්තරා ආකාරයක අලුත් වීමකි (Refreshment).

තුන්වන පියවර

   තුන්වන පියවර සංවේදනයන් ගැන ය. බොහෝ ආකාරයේ සංවේදනයන් සමඟ පුද්ගලයෙකු ලෝකයට බැඳී සිටී. අපි මෙහි කතා කරන්නේ ශරීරය මත පදනම්ව පුද්ගලයෙකුට දැනෙන සංවේදනයන් ගැන ය. දැන් ඔබේ ශරීරයට දැනෙන දේ ගැන අවධානය යොමු කරන්න. ඔබේ ශරීරය බිම ස්පර්ශ වන බව ඔබට දැනේ. ඔබේ කකුල් එකිනෙකා සමඟ ස්පර්ශ වන බව ඔබට දැනේ. ඔබේ දණහිසට ඔබේ අත දැනෙනවා. ඔබට වඩාත්ම දැනෙන දෙයින් පටන් ගන්න. එය ඔබගේ ශරීරයේ සුළු වේදනාවක් විය හැක. එම සංවේදනය කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න. එය පිළිගන්න. ඉන්පසු වෙනත් සංවේදනයකට අවධානය යොමු කරන්න. ඒකත් පිලිගෙන තව එකකට යන්න. ක්‍රමය නම්, පිළිගැනීම - එය පවතින්නට හැරීම - වෙනත් දෙයකට යෑම - යි. ඔබ මෙම ක්‍රමය අනුගමනය කරන විට, ඔබේ පළමු සංවේදනය බල රහිත වේ. ඔබ දෙවැන්නේ  සිට තුන්වන ස්ථානයට යන විට, දෙවන සංවේදනය බල රහිත වේ. මෙම ක්‍රමය මතක තබා ගන්න. එය මේ භාවනාවේදී අවශ්‍යයි.

සතරවෙනි පියවර

   මෙය පුද්ගලයෙකු ලෝකයට බැඳ තබන තවත් දෙයකි. එය නම් ශබ්දයන් වේ. ඔබට ශබ්දයක් ඇසුණු වහාම ඔබේ අවධානය එහි යයි. මේ බැඳීමද වසා දැමිය යුතු ය. ඔබට ඇසෙන සමීපතම ශබ්දයෙන් ආරම්භ කරන්න. එම ශබ්දය කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න. එය පිළිගන්න. ඊළඟ සමීප ශබ්දය වෙත යන්න. ඔබ ඉදිරියට යන විට, පෙර ශබ්ද බල රහිත වනු ඇත. තව දුර යන්න. මෙම පියවර ආරම්භ කිරීමට පෙර ඔබට නොඇසුණු දුර බැහැර ශබ්ද ඔබට ඇසෙන්නට පටන් ගනී. නමුත් ඔබට සමීප ශබ්ද ඇසෙන්නේ නැත. මෙම පියවරේදී ඔබට ඔබ පෙර නොවූ තැනකට යා හැකිය.  එය ඇත්ත වශයෙන්ම ස්ථානයක් නොවේ, නමුත් ඔබට මෙම පියවර හරහා ඔබ නොගිය ඉසව්වකට යා හැකිය. ඔබ සියලු ශබ්ද  පසුකර ගිය පසුව, එහිදී ඔබට තවත් යමක් ඇසෙනු ඇත. ඒ නිශ්ශබ්දතාවයේ හඬයි. ඇත්ත වශයෙන්ම එය ශබ්දයක් නොවේ. නමුත් ඔබට එය දැනෙනු ඇත. එය ඉතා ගැඹුරු හ්ම්ම්ම් හඬක් වැනි දෙයකි. මෙයින් ඇඟවෙන්නේ ඔබ ගැඹුරකට සමීප වූ බවයි.

දුර කඳු වැටියක්


පස්වෙනි පියවර

   දැන් අපි ඉන්නේ අමාරු  තැනක ය. නමුත් ඔබ මෙම පියවරට මුහුණ දීමට සූදානම්. මෙම පියවරේදී ඔබ ඔබේ මනස සමඟ කටයුතු කිරීමට යන්නේ ය. කවදා හෝ කරන්නේ නම්, ඔබට ඔබේ සම්පූර්ණ පාලනය යටතට ගත හැකි එකම දෙය මෙයයි. එනම් ඔබේ මනස යි. මේ තමයි අමාරුම සහ මේ ලෝකයට ඇති  අන්තිම බැඳීම. වෙනත් වචන වලින් කිවහොත් ඔබව මේ ලෝකයට තබා බැඳ ඇති ශක්තිමත්ම සහ අවසාන රැහැන මෙය යි. මෙහිදී ඔබ වසා දැමිය යුතු වන්නේ ඔබේ මනසින් නිපදවන රූප සහ සිතුවිලි ය.

මනස


   පෙර ක්‍රමයටම පටන් ගන්න.  චිත්ත රූප සමහරවිට තනිවම පැමිණේ. නැතහොත් සිතිවිල්ලකුත් සමග පැමිණේ.. චිත්ත රූප සහ සිතුවිලි අතර පාලනය කිරීමට අපහසුම දෙය සිතිවිලිය. ඒ නිසා, මුලින්ම මනස් රූප වෙත අවධානය යොමු කරන්න. එකින් එක ගන්න. මේ සඳහා කාලය ගතවනු ඇත. එහෙත් කලබල නොවන්න.. කාලය ගෙවී යන බවක් ඔබට දැනෙන්නේ නැත. 'පිළිගන්න, එය තිබෙන්නට හැර වෙනත් ස්ථානයකට යන්න' ක්‍රමය සමඟින් ඔබට චිත්ත රූප වසා දැමීමට හැකි වනු ඇත. ඊළඟට එන්නේ සිතුවිලි. සිතුවිලි බොහෝ දුරට රූපයක් හෝ දර්ශනයක් සමඟ පැමිණේ. එපමණක් නොව  සිතුවිලි දාමයක් ආකාරයට එයි.. එක සිතුවිල්ලක් තවත් සිතුවිල්ලකට සම්බන්ධය. මෙය ඔබව නිමක් නැති සිතුවිලි කලාපයකට ගෙන යනු ඇත. එය එසේ නම්, සිතුවිලි වසා දමන්නේ කෙසේද? පෙර ක්‍රමයටම ආරම්භ කරන්න. ඉදිරියට යන්න. සමහර විට ඔබට මෙම ක්‍රමය භාවිතා කිරීමෙන් සිතුවිලි වසා දැමීමට හැකි වනු ඇත. නමුත් සමහර විට එම ක්‍රමය සිතුවිලි වසා දැමීමට තරම් බලවත් නොවනු ඇත. කණගාටු නොවන්න. ප්‍රඥාව ඔබට මඟ පෙන්වමින් සිටී. ඔබ නිමක් නැති සිතුවිලි දාමයකට හසු වී ඇති බව ඔබට හැඟේ නම්, එය සමඟ ගනුදෙනු කිරීම නවත්වන්න. සිතුවිලි කෙරෙහි අවධානය යොමු කරනවා වෙනුවට වෙනත් දෙයකට අවධානය යොමු කරන්න. දැන් ඔබ මනස යොමු කළ යුත්තේ කුමකටද? මෙන්න මඟ පෙන්වීම. ඒ සිතිවිලි දාමය හැර ඔබ ඉදිරියේ තවත් දෙයක් තිබේ. ඔබ ඉදිරියෙහි කුඩා ආලෝක තිත් රාශියක් ඔබට පෙනෙනු ඇත. ඒවා වර්ණවලින් වෙනස් විය හැකිය. සමහරක් චලනය වන අතර සමහරක් චලනය නොවේ. ඔබ කළ යුත්තේ මෙයයි. කුඩාම තිතක් තෝරා ඔබේ සම්පූර්ණ අවධානය ඒ වෙත යොමු කරන්න. අවධානය තදින් තබා ගන්න. ඔබ අවධානය යොමු කරන අතරතුර, ඔබට මෙම කරුණු දෙකෙන් එකක් දැනෙනු ඇත. තිත ඔබට සමීප වනු ඇත, නැතහොත් ඔබ තිත දෙසට ඇදගෙන යනු ඇත.


ඊ ළඟට කුමක්ද? වෙනත් විශ්වයක් ද?

   අපගේ පළමු ක්‍රමය මඟින් සිතුවිලි වසා දැමීමෙන් පසුව හෝ තිත වෙත අවධානය යොමු කිරීමෙන් පසුව, ඔබව තවදුරටත් සිතුවිලි දාමවලින් ඇද නොයනු ඇත. ඔබ දැන් අත්විඳින්නේ වෙනත් දෙයකි. ඔබ නිවැරදිව අවධානය යොමු කළේ නම්, ඔබ නිවැරදිව මාර්ගෝපදේශය අනුගමනය කළේ නම්, දැන් ඔබ සම්පූර්ණයෙන්ම වසා දැමූ තත්වයක සිටී. ඔබ ලෝකයෙන් සම්පූර්ණයෙන්ම විසන්ධි වී ඇත.ඔබ දැන් සිටින්නේ වෙනත් තැනක ය. ඔබ ඉදිරියෙහි 'පෙනෙන්නේ' ගැඹුරයි. ඔබට දැනෙන්නේ සන්සුන්කම සහ නිශ්ශබ්දතාවයයි. ඔබ ඉදිරියෙහි ඇත්තේ අසීමිත හා නිමක් නැති ගැඹුරකි. ඔබට මතකද ඔබ තරු වලින් පිරුණු පැහැදිලි රාත්‍රී අහස දෙස බැලූ විට එය පෙනෙන ආකාරය? එසේත් නැතිනම් විශ්වයේ ඡායාරූපයක් හෝ පින්තූරයක් හෝ වීඩියෝවක්  පෙනෙන්නේ කෙසේද? දැන් ඔබ ඉදිරියෙහි ඇත්තේ එයට සමාන දෙයක් නොවේද? ඉතින් මේ ඔබ ඉදිරියේ ඇත්තේ කුමක්ද? තවත් විශ්වයක් ද? එය වෙනත් විශ්වයක් වුවත් නැතත් එක දෙයක් පැහැදිලිව කිව හැකි ය. දැන් ඔබ සිටින්නේ වෙනත් මානයක ය අනන්ත විශ්වයට සමාන අනෙක් එකම ස්ථානය මෙයයි. විශ්වයේ ගැඹුරට සමාන අනෙක් එකම ගැඹුර මෙයයි.

මනස හා විශ්වය


   ලෝකයේ ඇති සියලුම බැඳීම් වලින් නිදහස්ව - දැන් ඔබ සිටින්නේ ඔබගේම ගැඹුරෙහි ය. එසේම ඔබ සිටින්නේ භෞතික විශ්වය හැරුණුකොට ඇති එකම අසීමිත බව සමග මුහුණට මුහුණ ලා ගෙන ය. අප අරමුණු කරන්නේ භෞතික විශ්වය නොවන බව ඔබ දැනටම දන්නා බැවින් මේ ඔබ මුහුණට මුහුණ ලා සිටින්නේ ජීවමාන විශ්වයේ පැවැත්මත් සමග ය. ඔබ ද මා ද ඇතුලු සියලුම භෞතික හා අභෞතික සියල්ලෙහිම ප්‍රභවය මේ ය. සියල්ලටම උල්පත වූ තැනක, සියල්ලටම උපත දුන් තැනක දිව්‍යමය ආදරය ද පවතින්නේ ය. සියල්ලම බලගන්වන ප්‍රභවය ද මෙය බැවින් ශක්තිය හා බලය ඇත්තේද මෙහි ය. ඔබට හැකි තාක් මෙහි රැඳී සිටින්න. ඉක්මනින් හේ පසුවී හෝ නැවත ලෝකය ඔබව එහි බැඳීම් වලින් වෙලනු ඇත. එතෙක් රැඳී සිටින්න. කාලය  ගතවීම පිලිබඳ හැඟීමක් නැති වුවද ඔබ මේ ගත කරන්නේ කවදාක හෝ ඔබ ඔබේ ජීවිතයේ ගත කරන වටිනාම කාලය ය. මේ කාලය තුල දී ඔබව බලගැන්වෙන්නේ ය. දිව්‍යමය ආදරයෙන් ඔබව පිරෙන්නේ ය. ඔබව මෙතැනට රැගෙන ආ ප්‍රඥාවෙහි උල්පත ඇත්තේද මෙහි බැවින් ඔබව ප්‍රඥාවෙන් ද පිරෙනු ඇත. මෙහිදී මේ සියල්ල සිදුවන බැවින් ඔබට යමක් දැනෙනු ඇතැයි ඔබට සිතෙනු ඇත. එහෙත් මේ කාල සීමාව තුල ඔබට කිසිවක්ම දැනෙන්නේ නැත. ඔබ වෙනස අත්දකින්නට පටන් ගන්නේ ඔබ ලෝකය සමග ගනුදෙනු කරන විට ය. එසේ වුවත් ප්‍රාතිහාර්යයක් බලාපොරොත්තු නොවන්න.  දිනපතාම මේ කාලය වෙන් කරන්න. සෙමින් වුවත් නියත වශයෙන්ම ඔබ වඩා ආදරණීය, ප්‍රඥාවන්ත, බලසම්පන්න හා ආකර්ෂණීය පුද්ගලයෙකු වනු ඇත. එය විශ්වය විසින් ඔබට දෙන පොරොන්දුවකි.
   

ප්‍රඥාවේ ආලෝකය

   ප්‍රඥාව තුල ප්‍රාතිහාර්යයන් නැත. අද්භූත සිදුවීම් නැත. බිය ඇත්තේම නැත. විශ්මයට පත්වන්නේත්, බියට පත්වන්නේත් ප්‍රඥාව හිඟ වූ විට ය.එසේම විශ්මය හෝ බිය හෝ අද්භූත දේවල් ඇත්තේ මේ ලෝකමය මානය තුලය. ලෝකමය මානය අභිබවා ගිය පසු ඇත්තේ තේරුම් ගැනීම ය. යමක් එලෙස සිදු වන්නේ ඇයිදැයි ඔබ දන්නවා නම් එතැන විශ්මයට කරුණක් නැත. එසේම බියට කාරණාවක්ද නැත. මන්දයත්, යමක් සිදුවන ආකාරය ඔබ දන්නේ නම් එය සිදුවීම වැලැක්වීම සඳහාද ඔබට යමක් කල හැකි බැවිනි.
   ඔබ මෙම පියවරයන් අනුගමනය කරද්දී ඔබ තුල ප්‍රඥාවේ ආලෝ කය දැල්වෙන්නට පටන් ගනී. එය හරියටම ඔබ වඩාත් එලිය ඇති විදුලි පන්දමක් භාවිතා කරන්නට පටන් ගත්තා වැනිය. විදුලි පන්දමේ එලිය වැඩිවන තරමට ඔබට දැක ගත හැකි ප්‍රමාණයද වැඩි වන්නේය. එසේම ඔබ කලින් නුදුටු දේවල්ද දකින්නට පටන් ගනියි. අවබෝධය ඉහල යාම කරණකොටගෙන බිය පහව යන බැවින් ඔබ වඩා නිර්භීත පුද්ගලයෙකු බවටද පත්වනු ඇත.
   මෙම භාවනාව ඔස්සේ ඔබේ මොලයට නිසි විවේකය ලැබෙන බැවින් එය උත්ශ්‍රේණි වීමක් සිදුවෙයි. ඒ කරණකොටගෙන ඔබේ මොලයේ ධාරිතාවයද ඉහල යනු ඇත.
   ඔබ කවුරුන් වුවත්, ඔබගේ වෘත්තිය කුමක් වුවත්, ඔබ අධ්‍යාපනය ලබන ශිෂ්‍යයෙකු වුවත් ඔබ එහි ඉහලට යනු ඇත. එපමණක් නොවේ, ඔබ වඩා ආකර්ශණීය හා නැතිවම බැරි පුද්ගලයෙකු බවටද පත් වන්නේ ය. මන්ද යත් විශ්වය විසින් ඔබව දිව්‍යමය ආදරයෙන් පුරවන බැවිනි. මේ සියල්ල වචන පමණක් නොවේ. ඔබ නිවැරදිව ප්‍රඥාවේ මග පෙන්වීම අනුගමනය කරන්නේ නම් මේ සියල්ල යථාර්තයක් වන අයුරු ඔබ දකිනු ඇත. ඔබව දිරිමත් වන දෙයක් මෙහිදී මා කියන්නම්. එනම් මේ සියලු ක්‍රියාකාරිත්වය තුල විශ්වය ඔබ වෙනුවෙන් යම් යම් දේ කරන බව ය. එය ඔබට නව මාවත් විවර කර දෙනු ඇත.







රැඳී සිටින්න... මා දිනපතාම ලියනවා........


No comments:

Post a Comment

වැඩිපුරම බලපු ලිපි